Week 2

14 maart 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Yes yes daar ben ik weer met een nieuwe update J.

De eerste week op stage zit erop en sws de eerste week in Kaapstad zit erop. Het is bizar hoe snel je aan een plek went, de weg weet en leert omgaan met een totaal nieuw leven. Het voelt alsof ik hier al maanden woon.

Afgelopen maandag was mijn eerste dag bij Wonderland. Het was duidelijk een maandag want de meeste waren nog brak van het weekend. Mijn begeleider was er niet en kwam woensdag terug. Via de mail stuurde ze mij een opdracht. De opdracht was, om research te verrichten naar Margot Janse en haar concurrenten in Zuid-Africa. Daarnaast ben ik opzoek gegaan naar verschillende producten die chefs over de hele wereld hebben uitgebracht. Denk Jonnies kruiden mix, desserts van Heston en producten van Jamie. Hier heb ik een aantal moodboards van gemaakt woensdag gepresenteerd.

Allemaal positief ontvangen! Ik kreeg een korte briefing over mijn totale opdracht. Het ontwikkelen van een logo en branding voor Margot haar producten in de winkel die zij in de winkel/restaurant bij haar hotel verkoopt http://www.lqf.co.za/restaurants/restaurants.htm . Na de feedback ben 2 dagen lang gaan schetsen, logos’s en verschilldende soorten branding opgezocht. Mindmaps gemaakt en opzoek gegaan naar de essentie van Margot. Heel leuk and work in progress.

Het leven naast werk

Wonderland ligt in opkomende wijk genaamd Woodsock. Het is ongeveer 40 min met de bus. Gelukkig kon ik de eerste paar dagen met een collega meerijden maar al snel vind ik het vreselijk om afhankelijk van iemand te zijn. Ondertussen had ik een buskaart geregeld maar dat voelde niet echt helemaal lekker. Wanneer ik met de bus ga vanuit Woodstock moet ik over 2 sporen heen. Daar wemelt het van de negers (Niet zo gek in Africa). Dat is helemaal prima, maar na vorige week ben ik toch wel iets meer op mn hoede.

Dus…

Ik heb een fiets geregeld J Niet dat dat veel veiliger is maar toch. Fietspaden heb je hier niet en je moet jezelf een beetje door het verkeer heen wurmen en zorgen dat je niet wordt aangereden. Tot nu toe allemaal geslaagd! Het spierwitte dames hipster fietsje (die je hier sws helemaal niet ziet) dat misschien net iets te klein is, met een nog veel witere roodharige gast erop, doet 80% van de mensen omkijken. Alsof ik op en een een wieler met een beer op mn rug midden op de Neude door een brandende hoepel spring. Je krijgt gewoon de aandacht.

Daarnaast heb ik inmiddels een sportabonnement en ondernemen we met het huis veel toffe dingen.

Woensdag na werk heb ik Lionshead beklommen. http://en.wikipedia.org/wiki/Lion%27s_Head_%28Cape_Town%29

Ja dat doen we wel ff. Holy shit wat een berg. Ja in Nederland hebben we alleen maar kuilen, dus als je op een drempel staat krijg je al een raar gevoel in je maag. Wij wilde heel graag de van bovenop de berg de zonsondergang zien, dus er moest geklommen worden. De toch omhoog was zwaar maar machtig mooi. 1 uur volle bak langs de smalste paadjes omhoog klimmen. Halverwege de berg realiseer je dat je al op 350 meter zit en langs de steile wand naar beneden kijkt. Wat een bizar gevoel en wat een mega mooi uitzicht. Nog 350 te gaan. Toch vond ik van mezelf dat het aardig snel ging en we goed voorzichtig waren. Plots hoor je achter je…..sorry guys can we pass. Joggers? Holy shit mensen die de berg op sprinten en dan weer naar beneden rennen, just for the sake of it? mega respect maar ik moet er niet aan denken.

Uiteindelijk op de top aangekomen en de zonsondergang bekeken. Echt prachtig. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Het lijkt alsof de zon door de zee wordt opgeslokt en alles is in ene oranje, heel vet! De terugweg in het donker de berg af was ook een uitdaging maar gelukkig ging alles goed.

Gister ben ik bij een strandfeest geweest. Soort van grote picknick, muziek iedereen had van alles aan eten en drinken meegenomen. Leuk nieuwe mensen leren kennen en om 00:00 was ik thuis en echt helemaal gebroken (ouwe man) iig zo ben ik gedoopt in het huis…

Dit weekend zitten er weer genoeg toffe dingen in de planning, dus sws nog een update ;) Het is nu 8:00 en ik ga lekker hardlopen en de dag beginnen.

Tot de volgende update!

Geetz from Cape Town

1. Winnie:
    Hey ouwe sportman!
    Leuk verhaaltje weer!! Ga je dat met die eenwieler ook gewoon een keertje doen? Voor de lol? Lijkt me leuk :-)
    Je schrijft echt heel leuk.
    Veel plezier dit weekend en tot t volgende verhaal! Xx
  2. Jans:
    14 maart 2015
    Goed bezig Felix, heel leuk om dit met je mee te beleven hier. Je schrijft heel beeldend ik zie het zo voor me, jij op de fiets door het Afrikaanse land. Prachtig.
  3. Mama:
    Hallo lieverd,

Je hebt je draai al weer aardig gevonden zie ik. Fijn om dat allemaal te lezen. En wat een leuke opdracht! Lekker zelfstandig good for you! Ik ben heel benieuwd naar het logo dat je aan het maken bent. Is dat voor de naam Miss Molly? Klinkt wel lekker sappig en rond.

Wat een verhaal weer jij op die te kleine fiets hahaha! Moet meteen weer denken aan je eerste trip naar Hong Kong met Jordy, toen waren jullie ook al zo'n bezienswaardigheid tussen al die kleine Aziaten. Als je weer terug bent in Utrecht en je komt aandacht te kort (lukt nooit), heb je de oplossing al. Ik kom dan i.i.g. kijken hahaha.

Je schrijft hartstikke leuk Felix, ik zie alles voor me wat je schrijft, de bergbeklimming, het strandfeest, door het verkeer op de fiets. Hoe is de temperatuur daar? Kun je daar ook zwemmen?

Hier in Nederland zijn Teeven en Opstelten voor het witwassen van drugsgeld met eervol ontslag opgestapt. Iedere andere burger zou achter de tralies verdwijnen.Zoals je weet schrijf ik kritische artikelen, maar ik vind het ook leuk om daar plaatjes bij te maken.

Ik kijk uit naar je verdere verhalen. Geniet en haal alles eruit wat erin zit. Take care!

Liefs en een dikke knuffel
    mama
  4. Ro:
    14 maart 2015
    Mooi verhaal! Fijn dat je het leuk hebt en het goed gaat bij stage en dat je een fiets hebt :) x
  5. Ingeborg:
    15 maart 2015
    Hi Felix,

Wat een verhaal weer! Heel leuk om te lezen, dat doe je goed. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes met je opdracht, laat die hersencellen van je maar werken!

Liefs Ingeborg