Week 3

25 maart 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Een nieuwe update!

Alweer bijna 2 weken verder sinds de laatste post. Heftig weekendje gehad dus daarom duurde het even.

Niet afgelopen weekend maar het weekend ervoor ben ik met de dames naar Cape Point geweest. Op Cape Point http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Point staat de oudste vuurtoren van Zuid-Afrika. Een hele hoge rots waar uiteindelijk 2 vuurtorens op zijn gebouwd. De eerste vuurtoren was te hoog op de rots gebouwd zodat schippers tijdens de mist deze vuurtoren niet konden zien. Een aantal jaar later is een tweede vuurtoren gebouwd die tot 64 kilometer verte zien is. Dit is een heel verraderlijk punt. Grote rotspartijen onder water, mega dikke mist en in de winter de keiharde wind van de Atlantische oceaan maken dit punt heel gevaarlijk. Veel zeelui zijn hier omgekomen. Heel zielig allemaal. Wij konden daar lekker een klef broodje eten en een kopje koffie drinken, dus veel beter dan de zeelui uit die tijd ;)

Een kleine 2 kilometer van de vuurtoren is Kaap de goede hoop. De eerste plek waar voet aan vaste land was gezet sinds de lange toch vanuit Europa. Het landschap is erg kaal en rotsachtig en ik kan me voorstellen dat wanneer de eerste zeelui op dit punt aankwamen, dat ze dachten; Is dit alles? (zie foto’s Facebook)

Het was een hele toffe dag. De rit ernaar toe is geweldig. Langs de kust zijn veel “Natuurlijke” zwembaden aangelegd, waarbij vloed het zeewater in het bad stroomt en bij eb het water in het bad blijft. Er is bijna niemand die er gebruik van maakt maar wel heel mooi om in te zwemmen. Aan de Noordelijke kant van Kaapstad kun je heerlijk zwemmen en is het water warm van de Noordelijke wateren. Wanneer je aan de andere kant, meer naar het zuiden het strand opgaat kun je niet langer dan 2 minuten in het water liggen. Het smeltwater van de Zuidpool maakt het water ijs koud. Het is dan ook heel gek dat het overdag 35 graden is en er bijna niemand zwemt.

Het weekend erop zijn we naar een festival in Kogel bay gegaan. Een feestje op het strand dat uitkijkt op een prachtige baai “False Bay” aan de andere kant van Cape Point. Het was een weekend festival alleen waren wij daar niet van op de hoogte. Zoals de meeste van jullie weten is wanneer je in Nederland naar een festival gaat, je helemaal niks mag meenemen. Zelfs je flesje water en je deodorant worden met kippenbloed besmeurd omdat het waarschijnlijk duivelse voorwerpen zijn die vervloekt moeten worden. In Zuid-Afrika is dat een heel ander verhaal. Hier mag je alles meenemen. Drank, tenten, muziek, eten, zoveel als je kunt dragen. Ondanks we niks hadden meegenomen besloten we toch twee dagen te blijven en met 4 man in een kleine Volkswagen Polo te overnachten.

Het feest zelf was fantastisch! De locatie was ook echt te gek. Een groot parelwit strand tussen twee bergen in, de camping was op een stukje gras 40 meter van strand af en eet  en dansarea (1 stage) ook 40 meter de andere kant op. Het was een heel klein festival waar nog geen 500 man rondliepen. 0,5 liter bier en shotjes voor 1,50, zonnetje op je bol, en alleen maar lokale lui. De muziek was richting hard trance en dit ging ook niet uit. Geen geluidslimiet gewoon keihard knallen.  Hier weten ze wel hoe ze een goed feestje moeten bouwen. Iedereen danst als een gek, maakt lawaai, drinkt doet maar, heel tof om mee te maken.

Rond 3 ging toch echt het lampje uit en zijn we naar de tent (Polo) gegaan. Het slapen met 4 man in een kleine auto is geen succes en uiteindelijk rond 6 de handdoek in de ring gegooid en naar huis gereden.

Afgelopen week heeft mijn bazin/begeleider gevraagd of ik het leuk vond om bij haar thuis samen met haar een etentje voor het personeel te organiseren. Ik heb een menu, inkooplijst en mise en place lijst gemaakt. Zij doet de wijnen en de boodschappen en ik kook. Aankomende vrijdag begin ik vroeg met koken en komt de rest van het personeel rond 6 en ga ik lekker 4 gangetjes voorschotelen. Het is een hoop werk maar iedereen is super enthousiast, Good times!

Als tegemoetkoming ben ik meegevraagd om de volgende dag bij Muizenberg (mooi badplaatsje) mee te gaan brunchen. Goede deal leek mij zo J

Er zitten zog genoeg leuke dingen in de pijpleiding dus.

De foto’s hiervan komen gegarandeerd op Facebook te staan.

Tot de volgende update!

1. Ingrid:
    25 maart 2015
    Leuk Felix om weer wat van je te lezen. Ik bekijk zeker de foto's op je fb pagina.
  2. Sjef smets:
    26 maart 2015
    Leuk verhaal. Goed geschreven. Maak er een mooi etentje van. Veel plezier en doe je best op je stage. Groetjes Pa
  3. Karin:
    26 maart 2015
    wat n leuke dingen maak jij allemaal weer mee! En wat n fantastisch land he Fe? Blijven schrijven,dat je je nl.erg goed! XXX